
Flavonoid açısından yüksek beslenmeler Kadınlarda tip 2 diyabete yardımcı oluyor.
Bir araştırma grubu doğrultusunda yürütülen çalışmada, çilek ve çikolata gibi gıdalarda bulunan diyetsel flavonoidlerin, kadınlarda tip iki diyabetle birlikte gelişen kalp hastalıkarı riskini azalttığı söyleniyor.
''Diabetes UK'' tarafından finanse edilen ve ''Diabetes Care'' tarafından yayınlanan araştırmada, doktorlar 93 kadından yarısına 12 ay boyunca zenginleştirilmiş flavonoidli çikolata verdiler. Sonuçlar, güçlendirilmiş flavonoidli çikolata yiyenlerde önümüzdeki on yıl içinde kalp krizi riskinin %3,4 oranında azaldığını gösterdi.
Ayrıca bu deneme gösterilerinde, insülin rezistansı ve kolesterol seviyelerinde de gözle görülen azalmalar meydana gelmiştir. Tabii ki doktorlar, bunun tip 2 diyabete sahip kadınların daha fazla çikolata yemeleri anlamına gelmediğini özellikle belirtiyor.
Ticari olarak mevcut çikolatalar bu içeriğe sahip olmadığından, çok fazla tüketmek beslenmedeki enerji alımıyla dengeli olmadığı takdirde kiloyu olumsuz yönde etkiler.
Çalışmada kullanılan çikolatalar iki yüksek doz flavonoid alt sınıfı sağlamak için özel olarak formüle edilmiştir. Bunlar da kakao ve çayda bulunan flavan-3-ols ve soyada bulunan isoflavonlardır.
Bu sonuçlar kamu sağlığı açısından önemlidir, çünkü geleneksel ilaç tedavisi üzerinde ve ötesinde beslenme üzerinde faydalı bir klinik etkiye sahip olduğunun daha somut bir kanıtıdır. Araştırmada yer alan kadınların çoğu 51 ve 74 arası ‘’yüksek risk’’ yaşının bir parçasıdır.
Diabetes UK araştırma direktörü Dr. Iain Frame, şunları söyledi: "Bu çalışma, flavonoidlerin bir yıllık bir süre içinde tip 2 diyabetle menopoz sonrası, kadınlarda kalp hastalığı riski üzerindeki etkilerini değerlendirdi.
Bu, zaten kalp hastalığı riski yüksek olan kadınların çok az miktarını içeriyor olsa da, bu bileşikler çok dikkatli ve kontrollü şartlar altında alınması sonucunda geleneksel ilaçlara oranla kalp problemlerine karşı daha iyi bir koruma sunar.
Kaynak: BBC NEWS UK